Medewerkers

Naomi van der Horst

Naomi van der Horst | Directeur

Naomi van der Horst, directeur BuroViaNaomi, richt zich op het hogere segment in de arbeidsmarkt. 

Buro ViaNaomi is een initiatief van Naomi van der Horst, directeur WerksaamBeter. Na jarenlange ervaring in het bemiddelen van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt naar een betaalde baan (WerksaamBeter), is duidelijk geworden dat ook ervaren of hoog opgeleide mensen soms een opstapje nodig hebben. Een mens kan door omstandigheden in een positie verkeren, waarbij het soms lastig kan zijn weer in het arbeidsproces terug te keren. Tegelijkertijd is er een groot tekort aan arbeidskrachten. Voor bedrijven is het zeer aantrekkelijk om deze ervaren werknemers in dienst te nemen. Via Naomi kan vraag en aanbod met elkaar in contact gebracht worden. 

Naomi vertelt: "Door mijn opvoeding en later mijn studie heb ik de tools in handen gekregen om onafhankelijk te zijn. Persoonlijk denk ik dat dit misschien wel het belangrijkste is wat er is, je onafhankelijkheid. Mede omdat ik ben opgegroeid met een dove broer weet ik van dichtbij dat dit niet voor iedereen zomaar binnen handbereik ligt. Het is een van de redenen geweest om WerksaamBeter op te richten. Het hebben van betaald werk vormt de basis van je onafhankelijkheid. Niet alleen op financieel gebied, ook sociaal gezien... Iemand zijn onafhankelijkheid geven is het mooiste wat je kan doen!" 

Joni Hoogenboom

Joni Hoogenboom | Administratief medewerker

Bij BuroViaNaomi werk ik als administratief medewerker en neem ik alle voorkomende werkzaamheden voor mijn rekening. Ik heb heel veel zin om samen met Naomi verder te bouwen aan dit nieuwe initiatief. Het maakt mij enthousiast dat ik een onderdeel zal zijn van een jong en dynamisch bedrijf dat zich voor een doelgroep inzet waarbij je er toe doet.

Voor de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening heb ik vier keer stage gelopen. Tijdens het derde jaar van de opleiding heb ik stage gelopen als klantmanager werk bij BBS Werk & Inkomen. Hier begeleidde ik onder andere mensen die in de uitkering zitten naar werk. Daarna heb ik stage gelopen bij BBS Werk & Inkomen als klantmanager inkomen. De taak die ik hierbij had was om gegevens van mensen die een uitkering aanvragen te controleren of gegevens te controleren van mensen die bijzondere bijstand aanvragen enzovoorts. In het vierde jaar schrijf ik een artikel over werkeloosheid onder 55 plussers. Verder heb ik een businessplan gemaakt voor het opzetten van een uitzendbureau voor mensen met een verstandelijke beperking. Kortom: al deze werkervaring sluit heel goed aan bij mijn werk bij BuroViaNaomi.

Ik zie er naar uit mijn bijdrage te leveren om mensen weer terug in het arbeidsproces te helpen. Dit vind ik belangrijk omdat het veel met mensen kan doen wanneer zij geen werk hebben en het ook niet kunnen vinden. Ik heb dit in mijn persoonlijke situatie ook meegemaakt. Ik hoop dat wij zoveel mogelijk van dit soort situaties kunnen voorkómen door ons in te zetten voor mensen die hiermee te maken hebben. Het ondersteunen en begeleiden van mensen is mijn passie. 

Marjolijn Jansen

Marjolijn Jansen | Facilitator

Een mooie carrière bij verschillende organisaties in ICT, personele dienstverlening en sociale zekerheid eindigde in juni 2019 als IT Projectleider bij de Goede Doelen loterijen in Amsterdam-Zuid. Een prachtige organisatie die met haar fondsenwerving een grote bijdrage levert aan betere en duurzame wereld. Bijna twintig jaar waarin ik heel veel geleerd heb, persoonlijk gegroeid ben en vooral enorm veel plezier gehad heb. Tot (meer dan) vier dagen werken op een A-kantoorlocatie, op ruime afstand van mijn twee prachtige dochters van vijf en acht jaar in Baarn niet meer was waar ik wilde zijn. Tijd voor bezinning! 

Mijn verlanglijstje begon zich te vormen: niet al te veel reistijd, hoge mate van betrokkenheid, meer gericht op mens dan techniek, kleine tot middelgrote organisatie, flexibiliteit in werkuren, bevlogen collega’s en bij voorkeur met (sociaal) maatschappelijke impact. Bij de loterijen heb ik mogen kennismaken met heel veel initiatieven en prachtig werk van goede doelen waar we met elkaar heel hard voor werkten. Van betekenis zijn voor je omgeving voegt echt iets toe en geeft veel persoonlijke voldoening. 

Al heel snel kwam WerksaamBeter op mijn pad en hier is mijn complete lijstje afgevinkt. Hoe mooi is dat! En, als kers op de taart, ik ervaar een enorme klik, de inspiratie vliegt me na een week al om de oren en de creativiteit spat ervan af. 

Werken aan een inclusieve samenleving en het verleggen van een steen die bepalend is voor de toekomst van mensen. Ik zie het als een voorrecht dat ik daar met passie mijn werk van mag maken en mijn eigen talenten voor mag inzetten.Het is mijn kracht om mensen en processen in beweging te zetten. Uitdagen voor verandering vanuit een open, oordeelvrije en integere benadering, zonder daarbij verschillende belangen uit het oog te verliezen. 
Ik heb enorm veel zin om samen met Joni en Naomi het verschil te maken.

 

Contact

U kunt een email sturen naar info@burovianaomi.nl of bellen naar 06 511 69 850

linkedin facebook
Axivorm Webdesign

email info@burovianaomi.nl
leveringsvoorwaarden klik hier
Privacybeleid Klik hier